maskiner & landbrug.

traktor[-]køre[-]kort

Interesserer du dig for landbrug, jordbrug, dyr og maskiner, så er Landbrug og Maskin linjen noget for dig. Det er også på Landbrug og Maskin linjen du vil have mulighed for at tage traktorkørekort.

om linjen

Skolen råder over 30 hektar jord fordelt på skov, eng og marker. På Landbrug og Maskin linjen får du derfor lov til at være en del af den daglige drift og selv køre maskinerne på markerne og i skoven. Du lærer også, hvordan du renser og vedligeholder traktorer og maskiner og om, hvilke typer jord og afgrøder, der findes og hvad det betyder for landbruget.

Nysted Efterskole 2020 06142

hverdagen

Du har 12 lektioner om ugen og du vil derfor også have tid til at indgå i skolens dyrehold bestående af køer, heste og fasanopdræt, hvor du vil blive undervist i alt det praktiske og teoretiske i det at have forskellige dyr i et landbrug, og hvordan dyr, jordbrug og maskiner indgår i en moderne landbrugstænkning og bæredygtig måde.

Nysted Efterskole 2020 06126

Kom på besøg på skolen til en af vores besøgsaftener, så du kan blive tilmeldt! I kan også altid ringe eller skrive en mail til kontoret for at aftale nærmere om en rundvisning. Vi glæder os til at se jer.