smedje & metal.

klar til fremtiden

Her arbejder du med alt lige fra det gamle smedjehåndværk over Vvs til det nyeste teknik inde for cykelmekanik. For at kunne løse de opgaver, som en smed skal løse i dag, skal man have et stort teoretisk overblik kombineret med et solidt håndelag.

Nysted Efterskole 2020 04804

På smedelinjen får du derfor undervisning i hvordan du valser, skærer, sliber, støber, nitter og bearbejder materialerne fra at være råt materiale til brugbare genstande. Du vil på smedelinjen også stifte bekendtskab Vvs faget, cykelteknik og fremstilling af konstruktioner der bruges til byggeri. Her bliver sammenhængen mellem matematik, geometri og det praktiske håndværk meget synligt og brugbart.

Nysted Efterskole 2020 04644